Afbeeldingen

Heb jij een relatie?

Het lijkt een enorm taboe om hierover te praten natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat het wel heel belangrijk is hoe je dit in je leven een rol laat spelen. Want hoe belangrijk is deze relatie eigenlijk? En welke stappen ben je van plan binnen korte tijd te ondernemen? Niet iedereen praat er openlijk over en niet iedereen is er trots op. Maar feit is, dat we ons allemaal ontzettend graag willen settelen en meer zekerheid willen. Voor nu en de toekomst. Daarom moet je soms offers maken, prioriteiten stellen en het GEWOON DOEN! 

Heb jij een relatie? Dan weet je als geen ander hoe moeilijk het soms is om de liefde sprankelend te houden. Heb jij tips voor mij en je zusters die dit meelezen? Het is zo makkelijk om verleid te worden en er daardoor sceptisch ermee om te gaan. Het is belangrijk om er serieus mee om te gaan, want dit is jouw toekomst! 

Heb jij het gevoel dat het je grote liefde is? Of heb je vaker het gevoel dat je helemaal niet weet hoe je nu verder moet? Het kan soms zo makkelijk lijken om de handdoek in de ring te gooien en het allemaal maar af te kappen. Het is soms ook zo makkelijk om afgeleid te worden door bepaalde verleidingen, waardoor je het doel voor ogen helemaal verliest. Vreselijk, eigenlijk. Hoe verloopt jouw relatie? Heb jij tips om de liefde altijd sprankelend te houden? 

quran blaadjes

*ik bedoel de relatie met de Quran natuurlijk 😉

6 gedachten over “Heb jij een relatie?

  1. Assalamoe alaykoem. Wat bij mij veel helpt is om mijn eigen quraan naast mijn bed te hebben (nachtkastje). Zo zie ik het meteen als ik opsta en dan probeer ik in de ochtend minstens 1 pagina te lezen. Als je het een aantal dagen volhoudt dan zal het in shaae Allah een gewoonte worden. Advies is wel om dagelijks proberen eruit te lezen. Al is het maar een paar ayaat. Ik heb zelf onlangs een schema gemaakt met daarop alle suwar die ik wekelijks wil herhalen en die ik dan afvink. Zo kan ik makkelijk bijhouden wat ik per week heb gelezen. Moge Allah ons tawfeeq schenken aameen. Voor de zusters die hiermee moeite hebben het is fijn als je dan iemand zoekt waarmee je samen kunt lezen ( elkaar overhoren) of gewoon naar elkaar luisteren terwijl de ander leest.

  2. Assalaamo alaikom,
    Leuk artikel. Er zijn zoveel verleidingen waar we vandaag de dag mee te kampen hebben. Maar ik herrinner me dat de vorige keer iemand op jouw artikel reageerde met: We mogen alles bezitten wat halaal is, zolang het ons maar niet bezit. En dit is een hele wijze uitspraak. Ik zou willen dat iedereen hier inclusief mezelf er lering uittrekt. Omdat dit eigenlijk voor ALLES geldt. Zowel de positieve verleidingen als de negatieve verleidingen. Klinkt misschien raar. Positieve verleidingen…Negatieve verleidingen…. Maar het punt is hoe je zelf een verleiding definieert. Want een TE VEEL aan positieve verleiding kan je ook de kop kosten. Voor mezelf hou ik als stelregel. Doe alles wat halaal is met mate. En probeer zoveel mogelijk het harame te verlaten. Maak het leven voor jezelf makkelijk. Zodanig dat je hetaan kan en volhoudt. Want het heeft ook geen zin als je een week maand of jaar TEVEEL focust op je imaan, zodanig dat het je teveel wordt en alles weer op een laag pitje gaat gooien. Doe het rustig aan. Bouw langzaam aan jezelf. En forceer niets. Alles komt goed inshaa-a Allaah. Dit was het. En nogmaals het advies is allereerst aan mezelf gericht. 🙂 🙂

    1. Prioriteiten stellen, inderdaad. En wat ik op de vorige reactie ook geantwoord heb, zorg voor consistentie. Moge Allaah ons sterk en standvastig maken op Zijn Weg, aameen! Bedankt voor je mooie put in! 👍🏻

  3. Dagelijks probeer ik mijn boek te lezen. Soms lukt het en andere dagen draai ik het maar omdat het voor mij erg belangrijk is. Het geeft mij rust. Vooral voor het slapen gaan. Graag wil ik van kaft tot kaft lezen. Maar ik begin goed en dan verwatert het weer. Die saytaan leidt mij dan af. Toch probeer ik dagelijk mijn doel weer bij te stellen beter 3 zinnen dan niets. Stap voor stap… vaak vraag ik mij af waarom ik een gewoon boek zo makkelijk uitlees en het belangrijkste boek niet! Maar ik geef de moed niet op. Misschien stel ik vaak mijn doelen te hoog. Wil lezingen volgen begrijpend tafsier lezen. En het arabisch eigen maken. Maar ooh wat is dit lastig om dit gestructureerd te doen. Dus zusters tips zijn zeer welkom. Chaotische zuster

    1. Allerleerst wat leuk dat je erbij bent, welkom! Baaraka Allaahu feekie voor je reactie! Maashaa Allaah! De tip die ik je mee wil geven is zorg dat je consistent bent. De daad die met regelmaat verricht wordt is geliefder bij Allaah dan een grote daad die eens in de zoveel tijd verricht wordt. Dus haal voordeel aan de behoeften die je ziel je al aangeeft en geef daar gehoor aan. Alhamdulillah. Stel niet al te hoge eisen, inderdaad vaak is dat toch hetgeen dat je de kop kost. Maak eventueel een checklist. Ben eraan bezig om zoiets op te stellen en waarschijnlijk deel ik het volgende week op de blog.

  4. Als je wilt weten in welke staat jou hart zich verkeerd. Misschien moet je dan eens kijken naar wat hetgeen is jouw gedachte bezighoud.

    Is het het wereldse leven of het daaropvolgende?

Plaats een reactie