Uncategorized

Verhalen uit de Qur’an (voor kinderen)

Al enige tijd zit ik in mijn hoofd met het idee te sukkelen om verhaaltjes te schrijven voor kinderen. Voor mijn eigen kinderen, maar natuurlijk ook (voor degenen die het willen) voor jullie kinderen.

Van een lieve zuster, heb ik een boek mogen lenen die in het Engels is voor kinderen met de bedoeling het te vertalen naar het Nederlands. Elk hoofdstuk zal ik in mijn eigen woorden vertalen naar makkelijk Nederlands dat te volgen is voor jonge kinderen van de leeftijd van 4 jaar. Je kan dus het verhaal hieronder op je telefoon opslaan of uitprinten en voorlezen voor je kinderen voor het slapen gaan of een ander geschikt moment voor jullie gedurende de dag.

Hieronder mijn poging tot .. Ik hoor heel graag van jullie wat jullie ervan vinden, feedback is daarom erg welkom.

image

Hoofdstuk 1.
Hoe Allaah het heelal gemaakt heeft

Hele lange tijd geleden bestond er nog geen zon, geen maan, geen blauwe lucht en geen aarde. Toen besloot Allaah om een mooie wereld te maken. “Wees”, zei Allaah en door simpelweg deze woorden te zeggen kwam alles tevoorschijn. Allaah maakte een prachtig heelal, vol met melkwegen, planeten, de zon, de maan en de sterren bewogen allemaal op harmonieuze wijze. Ze prezen en verheerlijkten Allaah.

Allaah had “Wees” gezegd en daar waren de hemelen en de aarde. Daar was de felle zon, de mooie maan en de sprankelende sterren. Toen kwam het land en de oceanen. Door één woord uit te spreken zorgde Allah voor de totstandkoming van dit allemaal. Allah maakte de ruime oceanen en de grote zeeën die de aarde bedekken met water en voor rivieren en meren zorgen. Allah maakte de zeemonsters en alle vissen, de grote en de kleine. En zo maakte Allah ook prachtige bloemen.

Hij maakte alle dingen, de grote en de kleine. Hij maakte sappige vruchten, zoals mango’s, sinaasappels en bessen. Appels, zoet fruit en zachte bananen. Waar kwam het fruit vandaan? Allaah maakte het allemaal. Hij had ook de dieren gemaakt. Sommigen leefden in de stad en sommigen in de bossen. Sommigen zijn groot en sommigen zijn klein. Mooie vogels die vliegen in de lucht, ze spreiden hun vleugels uit en klappen ze weer in.

Waar kwam dit allemaal vandaan? Allaah maakte het allemaal. Allaah gaf ons regen en zonneschijn, koele winden en wolken die voorbij kwamen. Wij danken U, Allaah, dat U voor ons deze prachtige wereld heeft gemaakt.

 

Laat je een berichtje achter? Djazaakum Allaahu khayran! 😀

9 gedachten over “Verhalen uit de Qur’an (voor kinderen)

  1. Vooral doordoen zuster! Mash’Allah. Ik kwam hier terecht omdat een kleine zus meer wil leren over haar geloof. Op school krijgt ze niets en haar papa vindt dat hij nu nog niet met haar over het geloof kan praten. Jammer – ze vrààgt ernaar. En dus zocht ik verhalen en vond ik jou. Moge Allah je belonen en je heel veel meer laten schrijven!!!!

    1. Haha, dat is nog eens enthousiasme! Voorlopig is er nog geen uitgave, zodra daar verandering in komt, laat ik het via de blog weten. Tot dan zal ik om de zoveel tijd een nieuw hoofdstukje plaatsen! Volg de blog zo word je op de hoogte gehouden van de laatste updates. Djazaaki Laahu khayran.

Plaats een reactie