Uncategorized

Zorg voor jezelf!

Oohh wat vrees ik de Dag waar niemand aan zal ontkomen. Waarop elke ziel zijn afrekening krijgt en elke gelovige zal zweten en beven. De toestand van de gelovige is beangstigend wat te denken van zij die deelgenoten toekennen aan Allah.  Wat te denken van zij die niet geleefd hebben volgens de Qur’an en de sunnah en wat te denken van de persoon die wenst te leven als een gelovige, maar in deze verdorven wereld telkens weer toegeeft aan zonden en verleidingen, aan zaken die de tijd verkwisten en vernietigen in plaats van daden te verrichten die het hart nieuw leven inblazen.

En de dag waarop de grote tekenen duidelijk beginnen te worden. Ya Allaah wie zijn degenen die zichzelf zoveel onrecht aan doen? Ben ik het niet zelf? Heeft U mij dan niet een leven met succes belooft indien ik Uw pad goed en correct bewandel? Maar, zeker! Maak ik gebruik van Uw voorstel? Laa wallaah… ik schaam mij, wallaahi ik schaam mij.

De situatie van de Moslims over de hele wereld is betreurend met name zij die onrecht worden aangedaan. Hoewel zij winnaars zullen zijn op yawm al qiyama!
De fitnah wordt met de dag erger en elke dag op deze wereld is eentje die voor wat betreft normen en waarden elke dag een flinke stap achteruit gaat. Wat is het toch met de mensheid? Alles wat nog geen 10 jaar geleden abnormaal en taboe was is de normaalste zaak van de wereld geworden. Hoe vaker we nu iets op het nieuws zien des te minder impact het heeft op onze harten en verstand. Een kind dat op brute wijze bij zijn ouders wordt weggenomen, lijkt totaal geen indruk meer te maken op ons. Het komt zo vaak voorbij.. de media heeft ons zovaak zulke beelden laten zien om ons zodanig te hersenspoelen dat het leed dat dagelijks aan de gang is in Syrië,  Palestina, Birma, Zuid Afrika, Irak en ik kan doorgaan,  niemand meer bezig houdt, behalve de Moslims die zich bekommeren om het bloed van haar gemeenschap.

Het idee dat er zoveel leed aan de gang is en het verwerpelijke normaal is geworden beangstigd mij, vraiment.

Als dit tekenen zijn die een intrede laten zijn voor de grote tekenen, dan is het einde werkelijk nabij. En voor alsnog mocht het niet het geval zijn, dan is mijn advies, naar mezelf allereerst gericht: Keer terug naar jouw Heer! Keer terug naar de Qur’an en de sunnah, keer terug oprecht en alleen voor Hem!

Geef de verleidingen van deze wereld toch op. Verwen het gebed voor jouw Heer en laat het, het meest geliefde zijn bij jou zodat jouw hart het zal koesteren. Laat de tijd die je spendeert aan je religie een prioriteit zijn. Ga niet wachten tot je wat minuten, een half uur of een uur over hebt om de mushaf open te slaan of om een ander boek te lezen dat jou zal vermanen en je kennis zal vermeerderen. Focus je op het voeden van je geloof, want wallaahi als het moment daar is, dat jouw ziel genomen wordt en er geen andere uitweg is, zal jouw spijt zijn gelijke niet kennen. Laat dit niet iets zijn waar je luchtig over denkt, want dit is de enige zekerheid die je in dit leven hebt: jij zult terug keren naar jouw Heer.

Moge Allah ons vergeven en genadig zijn, moge Allah ons standvastig maken.
Oh Allaah wij zoeken toevlucht bij U van hetgeen Uw woede aanwakkert en buiten de grenzen van de Islaam valt en wij vragen U om ons te begunstigen op het Pad der Waarheid en Uw Genade en de bemiddeling van de Profeet op de Dag der Afrekening!

Plaats een reactie